«ДИТИНА, ЯКА ВІДЧУВАЄ АБО УЯВЛЯЄ БЕЗУМОВНУ ЛЮБОВ ДО СЕБЕ ТА ІНШИХ, ЗРОСТАЄ ФАКТИЧНО НЕСПРИЙНЯТЛИВОЮ ДО НЕГАТИВНИХ ВИЯВІВ ЗОВНІШНІХ СИЛ"
За час своєї педагогічної діяльності
брала активну участь у методичній роботі. 12 років була керівником ШМО, входила
до творчої групи «Крок за кроком». Провела ряд відкритих уроків як на районних
семінарах практикумах так і на ШМО, також розробила і провела районний семінар
практикум для вчителів на базі нашої школи «Модернізація початкової освіти»,
матеріали якого були надруковані і схвалені у журналі Початкова освіта. Також
на базі нашої школи відбувся семінар -
тренінг «Впровадження діяльнісного підходу у початковій школі» за моєї участі як тренера. Маю власний посібник «Цікаве
місто ребусів».
Маю власні публікації у фаховій періодиці. Своїм власним досвідом
ділюсь на різних сайтах, маю власні публікації і сертифікати. Пройшла онлайн курси «ЕДЕРА», «Вчимося жити
разом».
Активну
участь брала у різних конкурсах:
-
у районному конкурсі «Учитель року»;
-
у районному конкурсі «На краще шкільне
методичне об’єднання вчителів» - де
розроблений мною посібник отримав І місце;
-
у районному конкурсі «На краще шкільне
методичне об’єднання серед вчителів початкових класів» - де розроблений мною посібник отримав І місце;
-
у районному конкурсі «На краще портфоліо
вчителя» - І місце;
-
у всеукраїнському конкурсі «Джміль і
бджілка». Районний етап – І місце, обласний – І місце, всеукраїнський – І
місце. Маю нагороди.
На мою думку, сучасні діти перебувають в інформаційній епосі, розвиненому світі,
навчаються за складною програмою. Свою педагогічну мету вбачаю у тому, щоб спростити сприйняття. Практикую елементи ейдетики, швидке запам’ятовування, розвиває уяву, образне
мислення, мовлення. Застосовую інтерактивні методи: групові завдання, динамічні
вправи та проектну роботу, яка розвиває соціальні навички. У кожній проектній
групі є лідер, який здобуває навички лідерства та стає сильним прикладом
для інших. Завдяки командній роботі діти навчаються співпрацювати.
Знайомлю дітей із сучасними інформаційно-технічними
можливостями, використовуючи Інтернет під час уроків, заохочую дітей самостійно
працювати, здійснюю діяльнісний підхід. Завдяки цьому вони почуваються
справжніми дослідниками та більше зацікавлюються навчанням. Тому
для себе я обрала науково методичну тему «Забезпечення розвитку інноваційної
особистості учня засобами ІКТ», хочу щоб мої учні вміли реалізовувати себе не
лише у віртуальному світі, а й в реальному житті.
На
своїх уроках зазвичай використовую віртуальні подорожі, екскурсії, відеоролики,
відеозагадки,слайд презентації, мультфільми,
тести, тренажери.
Учні
з великим бажанням створюють власні презентації, що сприяють компетентнісному
та діяльнісному підходу до навчання.
У своїй практиці впроваджую
інноваційні технології, а саме: ігрові, здоров’я збережувальні, інформаційні, мультимедійні,
технологію інтеграціі, тренінгові технології, проблемне навчання та проектні
технології, квест технології, мобільні технології.
Під
час викладання застосовую проблемно-пошукові й дослідницькі прийоми, а також
інтерактивні методики: мозковий штурм, мікрофон, асоціативний кущ, метод «Прес»,
«навчаючи — вчусь», ігрові ситуації, учнів початкової школи завжди зацікавлюють
ігрові моменти, сюрпризи, несподіванки.
Особливість і унікальність кожної дитини для мене є дуже важливою. Велику увагу звертаю на кожен прояв індивідуальності.
Постійно вчуся та ділюсь досвідом; переймаю досвід педагогів інших країн.
Намагаюся втілювати
у життя учнів світові методики: гуманну педагогіку грузинського педагога Ш.О.
Амонашвілі «Вчитель на рівні учня». Концепція Марії Монтессорі – враховує, що
кожна дитина унікальна і розвивається за особистим планом. Елементи
вальдорфської педагогіки - надає дітям допомогу з особистісним становленням та
розкриттям талантів «у гармонії із закономірностями і тенденціями розвитку
природи, людини та світу».
Раніше, коли більшість
людей працювали на виробництві, основними необхідними навичками
були знання ринку, гарна взаємодія з іншими, вміння багато
працювати та бути професіоналом — ефективним, старанним, чесним і
справедливим. Зараз учні також потребують цих навичок, але для того, щоб
працювати в інформаційну епоху, учні також мають вміти критично мислити, творчо
вирішувати проблеми, зрозуміло пояснювати свою думку, засвоювати мінливі
технології та орієнтуватись у стрімкому інформаційному потоці. Швидкі
зміни в нашому світі вимагають від учнів бути гнучкими, брати на себе
ініціативу та бути лідерами, а також створювати щось нове та корисне.
Вважаю, що діти мають оволодіти
навичками ХХІ століття. Навички ХХІ століття — це набір
здібностей, які необхідні учням для успіху в умовах сучасного глобалізованого
інформаційного світу.
Навчальні та інноваційні навички:
·
творчість і інноваційність;
·
критичне мислення і вміння вирішувати проблеми;
·
комунікативні навички та навички співробітництва.
Вміння працювати з інформацією, медіа та
комп’ютерні навички:
·
інформаційна грамотність;
·
медіа грамотність;
·
IКT-грамотність (грамотність у галузі інформаційно-комунікаціних
технологій).
Життєві та кар’єрні навички:
·
гнучкість та пристосовуваність;
·
ініціатива та самоспрямованість;
·
соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур;
·
продуктивність та вміння з’ясовувати та враховувати кількісні показники;
·
лідерство та відповідальність.
Моє життєве кредо «Вік живи - вік
учись». Змінюється світ, змінюються діти – повинні змінюватись і ми, іти в ногу
з сучасністю аби дітям було цікаво навчатися.
Тому девізом
своєї педагогічної діяльності вважаю слова А. Енштейна «Уміє вчити той, хто
вчить цікаво».
Немає коментарів:
Дописати коментар